פיתוח מוצרים

כל כתבה מאמר בנושא של פיתוח מוצר שמופיע בקידום האתרים של חברות פעילות בתחום פותח בתיאור הקבוע של השלבים… העלאת רעיונות, סיעור מוחות, צורך להבנה עמוקה של העדפות הלקוח בסביבה התחרותית, ומתן מענה לשאלות הבאות: –  מי קהל היעד?  מהם הצרכים שהמוצר אמור לתת תשובה עליהם? מה שיקולי הלקוח בבחירת המוצר? איזה תועלת יש במוצר? יתרונות וחסרונות המוצר מול מוצרים מתחרים? מה יעודד את רכישת המוצר ומה יפריע לרכישתו? מה מיקום המוצר מבחינה איכותי בשוק המוצרים הזהים? מה מחיר המוצר ביחס לחלופות? גם הגישה האקדמית של שלבי הפיתוח תופיע ותחזור על עצמה כל אילו נכונים ונדרשים כאבני דרך לפיתוח מוצר.

אלא שדרך הפיתוח לא תמיד מאפשרת עמידה בכל השלבים בסדר נתון, גישה נכונה של מפתח מוצרים מחיבת גמישות : בגלל אילוצי מחיר, לוח זמנים, מצאי חומרים, זמינות טכנולוגית, וצורך בחידוש מול יכולת שימוש ברכיבים קיימים או התאמת טכנולוגיות מתחומים אחרים לדרישות המוצר מבאים חסכון  וקיצור זמן פיתוח. בלוקודיזיין Lock O Design הניסיון הנצבר הידע והעיסוק בתוחמים רבים ומגוונים מאפשר לנו לאורך כל השנים לבצע את המטלות בהוצאות פיתוח זולות, בזמן קצר, ובקבלת מוצר אמין ואיכותי.

כדי להבהיר את הנושא אביא דוגמה למוצר שלנו שפותח בזול ע”י אדפטציה של מוצר לשימושים בענף תעשייתי אחר. חברה בתחום התרופות רכשה לפני שנים רבות מכשיר להרעדת בקבוקונים בגדלים שונים מ 10cc עד 100cc המכשיר עלה לחברה כ 25000 שקל ללא הוצאות יבוא הובלה ומשלוח לאחר כ 10 שנות עבודה סיים המכשיר את חייו, החברה האירופאית פשטה את הרגל ומכשיר חליפי מחברה מתחרה עלותו הייתה גבוהה יותר. מעבר לכך משקל המכשיר היה  כ 35 ק”ג ותפס שטח מדף של 50X30 ס””מ. החלפת הבקבוקונים במידות שונות הייתה מסורבלת ודרשה גישה טכנית.

נדרשנו לנסות ולתת מענה למוצר זול, נוח לתפעול, אמין קל ובעל מימדים מינימאליים, אחרי מעבר בכל שלבי הגישה המקובלת לפיתוח מוצר התברר לצוות המשרד ההנדסי שפיתוח המוצר יעלה בכסף רב, ועדיין חלק מהבעיות שהיו למוצר הישן פרט למחיר לא ניתנות לפתרון בזמן קצר בבדיקת הרעיונות ואמינות המוצר תתמשך לאורך זמן.

הפתרון שהגענו אליו היה שילוב מוצר פשוט ורב שימושי לרפואת השיניים וויברטור ליציקות גבס מכשיר שנמכר בעשרות אלפים בעולם אמין קטן וקל, הבעיה היחידה שעמדה בפני מפתח המוצרים בלוקודזיין הייתה פיתוח מתאם עליון לרתימת בקבוקוני הנוזל, קל במשקל שלא יהדק את הבקבוק ושלא ידרוש גישה טכנית. בזכות רעיון נוסף מתחום פיתוח תעשייתי דומה של יצור ג’יגים (תפסניות) לרתימת מוצרים במערכת שינוע אוטומטית, כך התקבל פתרון זול ביותר אמין ובמשקל אפסי. סימולציה קצרה של הפתרון הראתה שהפתרון אמין ובר ביצוע. הזמנו מיד מהמזרח הרחוק מכשיר וויברטור ליציקת גבס לרפואת שיניים במחיר של 350 ₪ כולל הוצאות היבוא. הרכבנו את היחידה לרתימת הבקבוקים והפעלנו למשך 4 ימי עבודה רצופים בדרגות וויברציה שונות. המכשיר עמד בסימולציה של מספר שנות עבודה. והעיקר מעבר לאמינותו המכשיר משקלו 4 ק”ג שטח המדף שלו 12X12 ס”מ. ומחירו ללקוח כולל רווח טוב היה אפסי לעומת החלופה. זאת הדרך הנכונה לפיתוח מוצר, מפתח צור טוב לא מחפש להמציא את הגלגל אבל גם לא יחפש את הפתרון מתחת לפנס…כן הרבה פעמים צריך לדעת להפעיל את הקופסה ולא לחשוב מוץ לקופסה.